Spårbyte

 
Tänkte idag skriva om en miniracingperson som haft stor inverkan, fastän de flesta vet inte om det.
När jag började tävla 1974 så var mitt första Sport 24 chassi ett Lloydchassi med 1/8 axel för 7/8 däck som jag köpte i Kungälv av honom på ett Can-am race.
Det som gjort lloyd Hjärt så stor är att han kom på spårbytessystemet, som vi använder idag, en natt i Växjö på 70-talet. Tidigare bytte man 1 till 8, så man fick köra vid samma gubbe hela tiden.
Lloyd kom på 1-3-5-7-8-6-4-2 - det som vi idag kör, fastän med färgmarkeringar.
Även amerikanerna gillade systemet och tog med sig det hem till staterna efter VM -78.
De hade tidigare testat lite andra system, men inget som funkade bra.
 
Lloyds svar på det hela:
Jag vet inte vilket år det var jag kom på spårbytessystemet.
Det var iallafall klockan tre på natten, på ett hotellrum i Växjö.
Hasse och jag hade åkt dit i hans Volvo som vattenpumpen rasade på under resan, men Volvon klarade detta och den tog oss hem också. Traktor!
Jag minns att jag vaknade och hade det helt klar för mig.
Väckte Hasse i sängen brevid och skulle tala om det för honom.
Han förklarade att han skiter i vad det var jag kommit på, "Sov för helvete!"
Jag tror faktiskt vi använde systemet vid den tävlingen? Hasse var tävlingsledare, jag besiktningsman och domare? Kan Hasse komma på vilket år och vilken tävling så är det klart.
 
Tävlingen Lloyd pratar om kan ha varit Vikingaskeppet, 1975.
Tidningsurklippet är ifrån GP, efter Göteborg1000 1976.

G7

When the others were driving the G7-race, I was in a car on my way home to Sweden, going through snowy Germany & Denmark. Heard that Vlado was TQ. The ones who made it to the main among the 19 entries were: Heiko, Jeff, Jyri-Ville, Vlado, José-Mario, Juha, Gugu and Klaus. Haven't got any semi results though.
What I DO know is that only four people were driving the end of the final main and that Klaus W won, with Juha on 2nd place and Gugu on 3rd. 
 
The German Open was, as every other year, an amazing race-week arranged by the Fröbel Family. 
 
Fridays annual toast.

OMO

Saturday - OMO! 
I don't remeber who was TQ, but there were three mains. Gugu won the race, just a meter or so ahead of Jyri-Ville.
 
1st. Gugu
2nd. Jyri-Ville
3rd. Peter Fröbel

Pics

Potato peelers

G-27

We drove the G-27 race at the Friday, with 18 entries. Mr RedFox won the qual with the time 1,77 using his kids motor. Alothough, the winner was Finnlands very own Juha Yli-Sippola. Unfortunately, I've only got the mainresults this year.
 
Juhas place!
 
1st. Juha Yli-Sippola. 790,0 laps
2nd. Klaus Wickert. 782,0 laps
3rd. Michaela Seyfart. 771,0 laps
4th. Stefan Törnfeldt. 769,0 laps
5th. Peter Fröbel. 760,0 laps
6th. Zdenek Benes. 753,0 laps
7th. Gugu Bernardino. 684,0 laps
8th. Hannu Laitinen. 598,0 laps
 
 

Light27

Thursday wasn't all about Box12, but Light27 too! 15 entries. I'm not a hundred precent sure about who was TQ, but I think Jeff Mack did it. Heiko won the race, Gugu second place and Juho Sippola third.
 
Mr Thinschmidt!

1st. Heiko Thinschmidt. 724,2 laps
2nd. Gugu Bernardino. 721,35 laps
3rd. Juho Sippola. 714,8 laps
4th. Michael Kayser. 706,9 laps
5th. Stefan Törnfeldt. 705,81 laps
6th. Peter Fröbel. 704,45 laps
7th. Michaela Seyfart. 650,9 laps
8th. Jose-Mario Serra. 648,5 laps
9th. Klaus Wickert. 646,25 laps
10th. Hannah Fröbel. 613,85 laps
11th. Siggi Glink. 602,35 laps
12th. Les Wright. 541,0 laps
13th. ELO. 367,0 laps.
14th. Chopper. 307,0 laps
15th. Jeff Mack. 286,0 laps

German Open 2012

This years German Open started with Box-12 at the thursday, with Hannah Fröbel as TQ!
As it was only 8 entries, all drivers went straight to the main.
Werner Lange won the race, with 598 laps!
 
Hannah Fröbel! In the background; Peter, Wicki and Jeff.
 
Box12 winner, Werner Lange.
 
1st. Werner Lange, 598 laps 
2nd. Michael Kayser, 570 laps
3rd. Hannah Fröbel, 535 laps
4th. Michaela Seyfart, 519 laps
5th. Jan Andersson, 507 laps 
6th. ELO, 499 laps
7th. Ralf Klose, 365 laps 
8th. Chopper, 217 laps
 

RSS 2.0