ASKER 1000

Igår gick årets Asker 1000, vi började med 16-D klassen. Där var 6 deltagande och Gabriella vann kvalet på nytt banrekord och även finalen, Hon vann med en Klubb bil samma bil som Uffe Törn vann två tävlingar med i SBM-Cupen.  


2nd; Stien 1st; Gabriella 3rd; Fredrik

Sedan körde vi vanlig Saloon 24, där vann Stefan Törnfeldt kvalet och i finalen kördes round robin med 9 förare. Stefan vann också finalen två varv före Egil och Kim.


Min Production 24


2nd; Egil 1st; Stefan 3rd; Kim

Sist på dagen var det dax för Box-12, I kvalet körde Stefan och Egil samma tid men Stefan hade bäst back-up tid.
Detta var också nytt banrekord på Asker banan(2.68 någonting tror jag det var) I denna klass körde vi två semis.
Egil vann den första Semin före Gabbe och i Semi A vann Stefan.
I finalen fungerade Stefans bil helt kass och Egil var ganska överlägsen före Janne Andersson som kom tvåa på sin favorit bana(Janne var även tvåa 1991 efter Per Persson). Ett trevligt race med god mat och Johnny gjorde ett bra jobb som tävlingsledare.                                                               

Här finns resultatet


2nd; Janne 1st; Egil 3rd; Tage


Kommentarer
Postat av: Janne A

Favoritbana kanske är att ta i men det är alltid trevligt i Asker. Jag är väldigt nöjd med min andraplats särskilt iomed att jag låg 5:a eller 6:a efter första heatet och Egil vann med 5 eller om det var 6 varv.

Jag kom faktiskt 2:a i Asker 1991 ett varv efter Per Person och Bengt Andersson på en 3:e plats.

Så jag har väl ganske bra resultat därifrån men det är väl c:a 10 år mellan gångerna man är i Asker.

2010-04-11 @ 15:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0